Good Contents Are Everywhere, But Here, We Deliver The Best of The Best.Please Hold on!
Data is Loading...
  • Text Hover
Gespierder worden
Spierverstevigende oefeningen geven u het strakke lijf waarvan u droomt! Krachttraining zorgt voor grotere en strakkere spieren. Tegelijkertijd zorgt dit voor een verhoogd calorieverbruik(een getraind lichaam verbruikt meer energie). Met een laag vetpercentage ziet u dan al snel de vormen van uw spieren duidelijk worden.
Bij regelmatige krachttraining(2 - 3 keer per week) van de grote spiergroepen, treedt hypertrofie op. Dit betekent dat de spieren groter worden om meer weerstand te kunnen leveren. Door een gevarieerde en intensieve krachttraining met de juiste frequentie, groeit de hoeveelheid spiermassa. Door de trainingsprikkel(tijdens een training) worden de spieren uitgeput. Na de training herstellen de spieren tot net iets boven het beginniveau. Dit heet supercompensatie. Het is belangrijk om op dat moment opnieuw een trainingsprikkel toe te dienen. Indien er te veel ruimte tussen de prikkels zit, verdwijnt de winst en daalt het prestatievermogen weer tot het beginniveau. Indien er te weinig tijd tussen de prikkels zit, bijvoorbeeld door 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen te trainen, raakt men overtraind. Dit heeft enkel negatieve gevolgen voor het prestatievermogen. Ik zorg ervoor dat er een goede afstemming plaatsvindt tussen de trainingsbelasting en uw belastbaarheid!

Vraag een GRATIS TRAINING aan.
  • Text Hover